13102019Sun
Last updateSun, 13 Oct 2019 7pm



Efectul crizei termoficării municipiului: debit mic la apa rece de la blocuri!

Dincolo de disconfortul cauzat foștilor abonați ai RAGCL, oprirea sistemului centralizat de termoficare are și un alt efect. Mai mulți pășcăneni s-au plâns pe Facebook că le-a scăzut debitul apei reci, care le este furnizată de ApaVital.

 

Este vorba despre cei care locuiesc la blocurile care beneficiau de apa caldă de la RAGCL, iar acum trebuie să și-o procure singuri prin intermediul centralelor de apartament. Cum numărul apartamentelor care au fost dotate cu centrale termice a crescut peste noapte, acest lucru a crescut consumul apei reci distribuită de ApaVital, ceea ce a dus la micșorarea debitului.

Gheorghe Vlasie, comunicatorul celor de la ApaVital a explicat acest fenomen, acuzând faptul că instalația de apă rece a blocurilor a fost construită pentru un anumit debit și că odată cu mutarea consumului de apă caldă pe rețeaua de apă rece aceasta nu mai face față cererii.

„Iniţial, prin proiectarea şi construcţia blocurilor, reţele interioare de alimentare cu apă rece şi caldă au fost dimensionate astfel încât împreună să furnizeze apa rece şi caldă necesară locatarilor acestor imobile. Prin montarea de centrale termice interioare, întregul consum de apă (inclusiv cel de apă rece pentru prepararea apei calde) este realizat numai prin intermediul reţelei interioare de alimentare cu apă rece, care nu a fost dimensionată prin proiectare pentru acest scop. Mai mult, odată cu trecerea timpului, este posibil ca pe reţelele interioare să se adune depuneri şi impurităţi, care pot determina diminuarea suplimentară a debitului de apă prin respectivele conducte. Din aceste motive, în perioadele cu consum important de apă, debitul la consumatorii finali poate scădea foarte mult, chiar dacă ApaVital, în calitate de operator al serviciului de apă, în conformitate cu prevederile legale, asigură în mod constant la ieşirea din contorul de branşament şi debitul şi presiunea necesare bunei funcţionări a instalaţiilor interioare de alimentare cu apă”, a explicat reprezentantul ApaVital.

Soluția tehnică este înlocuirea întregii rețele de distribuție a apei reci din blocurile care întâmpină această problemă, dar acest lucru înseamnă mulți bani și lucrări care vor conduce la disconfortul locatarilor.

 

Loading...

Comments   

 
Gheorghe VLASIE
+1 # RE: Efectul crizei termoficării municipiului: debit mic la apa rece de la blocuri!Gheorghe VLASIE 2019-10-10 19:29
Domnule Vantur, problema NU SE PUNE LA BLOCURILE TURN. La blocurile turn hidrofoarele fac fata cu brio, astfel incat nici macar locatarii de la ultimele etaje nu au nici un fel de problema. Cel putin pana acum nu avem nici o reclamatie de la locatari din blocurile turn ca ar avea astfel de probleme.

In schimb, au probleme cei de la blocurile de patru etaje, mai ales din zona vale. Si nu neaparat numai cei de la ultimul etaj, ci chiar si cei de la etajele doi si trei. Pentru ca problema nu este, cum gresit intelegeti dumneavoastra, o problema de presiune, ci este o problema de debit. Degeaba din contorul de bransament apa pleaca cu presiune si debit suficiente, daca atunci cand pornesc robinetele de apa calda si rece simultan la 5-6-7 apartamente reteaua interioara de apa rece nu mai face fata, din cauza sectiunii prea mici a conductei. Pentru ca odata cu trecerea tuturor locatarilor cu tot consumul (si de apa rece si de apa rece pentru apa calda) pe reteaua interioara de apa rece, consumului care pana acum se realiza prin doua conducte, acum trebuie sa ii faca fata una singura.
Reply | Reply with quote | Quote | Report to administrator
 
 
Vântur Romel
+3 # RE: Efectul crizei termoficării municipiului: debit mic la apa rece de la blocuri!Vântur Romel 2019-10-11 07:44
Să fii „comunicator” şi să-ţi dai cu părerea ca specialist. Da’ trebuie să fii şi fudul….
Debitul (în acest caz, a apei) se poate mări prin mărirea secţiunii ţevii (nu se ia în discuţie deocamdată) şi prin mărirea presiunii, mărindu-se viteza de deplasare a fluidului.

Ciudat că problema se întâmplă „în vale”, acolo unde diferenţa de nivel între rezervor şi consumator este redutabilă, mărind astfel în mod natural presiunea apei. Ştiţi, chestia aia banală cu principiul vaselor comunicante, din elementară.
Mai bine vă verificaţi dumneavoastră debitele.

Şi, nu! Nu am fost înginer!
Reply | Reply with quote | Quote | Report to administrator
 
 
Mariuca
+5 # ApaMariuca 2019-10-11 04:17
Pai si nu voi cei de la Apavital ati proiectat si realizat scoaterea apometrelor pe scara blocurilor in oras?
Reply | Reply with quote | Quote | Report to administrator
 
 
Gheorghe VLASIE
-1 # RE: ApaGheorghe VLASIE 2019-10-11 09:53
Nu. Dar, oricum, subiectul este despre cei acre au apometrele in casa si le-a scazut presiunea
Reply | Reply with quote | Quote | Report to administrator
 
 
jeanvlasie
+1 # RE: Apajeanvlasie 2019-10-11 13:54
Quoting Gheorghe VLASIE:
Nu. Dar, oricum, subiectul este despre cei acre au apometrele in casa si le-a scazut presiunea

Acre "e TU". Noi suntem aia care va platim salariile astronomice!!
Reply | Reply with quote | Quote | Report to administrator
 
 
Gheorghe VLASIE
0 # RE: Efectul crizei termoficării municipiului: debit mic la apa rece de la blocuri!Gheorghe VLASIE 2019-10-11 09:57
Domnule Vantur, chestii din acestea rudimentare de mecanica fluidelor se faceau la liceu, in clasele 10-11. Nu trebuie sa fii Einstein ca sa le pricepi. Ba chiar as indrazni sa spun ca pe vremea mea nu ajungeai in clasa a XII-a fara sa stii asa ceva.

In ce priveste afirmatia dumneavoastra, da, aceasta ar fi justa, daca ar putea fi şi pusa in practica. ApaVital asigura acum la intrarea in reteaua de distributie din zona Deal o presiune de 6 bari. Ceea ce, de exemplu, ar insemna ca, in mod normal, DACA RETEAUA DE DISTRIBUTIE DIN ORAS AR SUPORTA ACEASTA PRESIUNE, nu ar fi nevoie de nici un fel de hidrofor ca sa urce apa la ultimele etaje de la blocurile turn din Deal. Ba chiar ar ajunge undeva spre 2,5-3 bari la etajul 9, fata de aprox 1 bar cat ajunge acum. Insa zestrea dumneavoastra pretioasa, sursa dumneavoastra de profit mai mare decat totalul incasarilor, adica reteaua de distributie a orasului, este fragila ca foita de tigara şi nu poate suporta nici macar 3 (trei) bari.

In loc sa inlocuiasca reteaua de distributie, de mult iesită din perioada de viata, marii specialisti ai DAC şi PSA au gasit in 16 ani de activitate o solutie ca scarpinatura olteneasca: la intrarea in reteaua de distributie a orasului au montat un regulator de presiune, cu scopul de reduce presiunea de livrare a apei de la 6 bari pana la 2,3 bari. Iar pentru cei din blocurile turn au montat hidrofoare, CA SA URCE PRESIUNEA APEI LA 4 BARI. REPET, ASTA CAND APA ARE LA INTRAREA IN ORAS 6 BARI!

Nu stiu daca va mai amintiti, dar acum ceva vreme s-a blocat regulatorul şi apa a venit cu presiune crescuta, IAR IN 2-3 ORE PAŞCANIUL S-A CAPATAT CU VREO 12 NOI FANTANI ARTEZIENE. O frumusete!

Aceasta este zestrea pe care ne-ati dat-o, pentru care cereti redevente pana la cer. In starea aceasta am gasit reteaua de distributie a Paşcaniului: o treaba facuta, exploatata şi intretinuta complet anapoda, cum nu cred ca mai poate fi gasita alta pe o raza de 200 km in jurul nostru. (Bine, excluzand R. Moldova, care este un fel de Paşcani mai mare.)

De asta nu inteleg eu DE CE PAŞCANIUL A DAT CU ŞUTUL OCAZIEI DE INLOCUIRE A RETELELOR DE DISTRIBUTIE PE CARE A AVUT-O INCA DIN 2009? Pentru ca şi prin POS-Mediu (2007-2013), Paşcaniul a fost cuprins initial in Master Planul facut de ApaVital cu 9 milioane de euro. Iar BANII PUR ŞI SIMPLU AU FOST REFUZATI şi au fost redistribuiti la alte localitati: partial pentru comunele din jurul Iasiului şi partial pentru marirea numarului de strazi din Harlau şi Targu Frumos cuprinse in proiect. Iar acum vad ca unii ca dumneavoastra şi inca alti cativa o iau de la inceput. Dar se bat cu pumnul in piept pe toate drumurile ca vor ca Paşcaniul sa progreseze şi sa se dezvolte, sa evolueze? Cum? Cu ce resurse? Din salariul ori pensia dumneavoastra?

De asta este pentru mine de neinteles DE CE EXISTA ACEASTA OPOZITIE FATA DE INVESTITII ŞI FATA DE DEZVOLTARE ŞI AZI IN PAŞCANI, cand proiectul POIM este pe drumul lui? Sigur, e un drum lung, greoi, cu eforturi şi asteptare, cum este ritmul tuturor marilor finantari europene. Dar la final, cand Paşcaniul poate sa aiba o retea de de distributie a apei nouă care sa nu mai faca probleme serioase macar 30-40 de ani, eu zic ca va merita asteptarea. Pentru ca fiti sigur ca lucrarile gestionate de ApaVital nu vor avea calitatea cacialmalei care se dovedeste a fi conducta de aductiune.

Deci, în concluzie, da, teoretic se poate face ce sugerati dumneavoastra, se poate mari presiunea apei in retea. Dar asta numai daca va propuneti sa faceti din Paşcani o a doua Venetie!
Reply | Reply with quote | Quote | Report to administrator
 
 
russia today
+1 # RE: Efectul crizei termoficării municipiului: debit mic la apa rece de la blocuri!russia today 2019-10-11 12:03
Bai , ce scriior bun esti Gheorghita ! Cand scoti prima carte despre istoria ApaVital si a ilustrilor ei conducatori ?????
Reply | Reply with quote | Quote | Report to administrator
 

Add comment

Comentariile care conțin obscenități, atacuri la persoană sau mesaje nepotrivite nu vor fi publicate. În cazul în care unele comentarii injurioase trec de filtrul automat vă rugăm să raportați comentariul prin butonul de sub acesta.

Casino gbetting.co.uk/casino reviews and sign up bonuses.